Klaar voor mijn grote reisavontuur!

30 april 2018 - Boxmeer, Nederland

Hallo reisvolgers, welkom op mijn reisblog.

In de afgelopen 10 jaar heb ik al vele mooie reizen gemaakt en daarin vele mooie landen mogen ontdekken. Mijn reishonger is echter nog lang niet gestild. Er zijn nog zoveel mooie landen op deze aardbol om te ontdekken. In de laatste paar jaar is het idee ontstaan om een wereldreis te gaan maken. Het plan is om in 15 maanden tijd het bolletje rond te reizen.

Morgen gaat het grote avontuur dan eindelijk beginnen. Na een overstap in Oslo vlieg ik naar New York om aan mijn reis te beginnen. De eerste 6 weken zal ik door de Verenigde Staten reizen en daarna nog 4 weken door Canada. Na deze 2,5 maand kom ik nog 2 weken terug naar Nederland. Samen met Pap ga ik weer deelnemen aan de Nijmeegse 4 Daagse.

Na de onderbreking in Nederland zal ik dus nog 1 jaar op reis gaan.  Ik heb een grove reisplanning gemaakt, mede gebaseerd op de verschillende klimaatzones, maar de route staat niet vast en kan ik ook tussentijds blijven aanpassen.

De route zoals ik deze nu in mijn hoofd heb is als volgt. Eerst ga ik naar een aantal bestemmingen met een grote Nederlandse geschiedenis: Sint Maarten, Curaçao en Suriname. In Curaçao ga ik proberen mijn duikbrevet te halen.  Daarna volgen Nieuw-Zeeland, Tahiti en Australië. Oud en nieuw wil ik graag vieren in Sydney. In Azië wil ik Thailand, Laos, Cambodja en India bezoeken. Thailand, Laos en Cambodja heb ik 9 jaar geleden ook al bezocht tijdens mijn eerste backpacktrip, maar ik ben erg benieuwd hoe het daar 10 jaar later is. In het laatste deel van de reis ga ik naar Midden en Zuid-Amerika. Ook Paaseiland (behorend bij Chili) wil ik dan gaan bezoeken, lijkt me een erg bijzondere bestemming. Een afsluiter in Zuidelijk Afrika behoort ook nog tot de mogelijkheden.

Ik kijk er enorm naar uit om aan de langverwachte reis te beginnen. Via deze reisblog zal ik mijn reiservaringen met jullie gaan delen.

Met reizende groet,

Bram

1. Michael Goudzwaard:
    30 april 2018
    Bram,

Heel veel sucses en plezier met dit avontuur!
  2. Mart:
    30 april 2018
    Hey Bram,

Veel plezier met deze prachtige reis! We zien de foto’s wel verschijnen 😉
  3. Gerard Janssen:
    1 mei 2018
    Heel veel plezier en mooie ontmoetingen tijdens je reis . Ik ga je volgen. Gr. Gerard
  4. Toos Tiebosch:
    4 mei 2018